עברית English

אורטופדיה

זהו זה,ניפרדים מהגבס רגיל הקשה כבד ומציק של 200 שנה. היום עושים רק גבס קל פלסטיק ואושר לרחצה ,נוח ופשוט. מוזמנים לOrthocare.
טיפול אורטופדיה - זה אנחנו.
כיום קיימים בשוק מספר סוגים של גבס סינטטי. 
בשורה חדשה למגובסים: COMBI CAST. 
גבס קל וגמיש שפותח ע"י חברת 3M העולמית המאפשר הסרה קלה ונוחה בעזרת מספריים ללא תלות ברופא לאחר הריפוי. הגבס בנוי משילוב של שני חומרים סינתטיים: האחד הוא חומר רך, אוורירי וגמיש העוטף את כל האיבר המגובס, והשני, חומר קשיח המקבע את האיזור הפגוע בלבד. לגבס חומר פנימי אוורירי המונע סופח מים וניתן להתקלח עמו בכפוף להנחיות המגבס (טכנאי אורתופדי או רופא). COMBI CAST ניתן לרכישה או להחלפה במכון האורתופדי שלנו.
באופן כללי מדובר על גבס סינטטי "קשה" לעומת גבס סינטטי "רך" (בעל גמישות שאינה פוגעת בקיבוע השבר). לעתים משתמשים בשילוב של שני הסוגים בהתאם לצורך הרפואי.
גבס המשווק כ"גבס הקסם", שניתן להתקנה גם על-ידי מי שאינו רופא מומחה, טכנאי אורטופדי או גבסן מקצועי, הוא גבס קשיח מאוד, מגושם, ואינו מזרז את הריפוי, כפי שיש הנוטים לחשוב לפי שמו.
יתרה מכך, הוא אינו מאפשר תיקון כפי שנדרש לעתים, ויש צורך להסירו באופן מלא ולהתקינו מחדש.
בניגוד לגבס הרך-גמיש (סופט) , אשר ניתן להסירו באמצעות מספריים מיוחדות, הגבס האחר מחייב, בגלל נוקשתו, שימוש במסור בלבד (חסרון אצל ילדים).
טיפול נכון בגבס ימנע התפתחות סיבוכים ויביא לריפוי מוצלח של השברים, נקעים והגידים. למרות שהקיבוע בגבס הינה שיטה עתיקת יומין, בעת טיפול בשברים, היא מאפשרת ברוב המקרים ריפוי מוצלח, תוך ביצוע המשך פעילות ותפקוד יום-יומי, ללא סבל ניכר.
 
 סרטונים עם גבס קל (פלסטי) מאושר לרחצה:



 
 

 מטרת הטיפול בגבס:

מניעת תזוזה בעצמות שבורות, עד לריפוי
ייצוב מפרקים
קיבוע ומנוחה לאחר ניתוחים מסויימים
טיפול בפגיעות ברצועות של המפרקים

מוצרים מובילים:
 

ריפוד סינטתי שמאפשר הרטבה (רחצה,ספורט ימי...) (fresh undercast padding)
 
ריפוד סינטתי
ריפוד סינטתי
ריפוד סינטתי





ריפוד סינטתי
ריפוד סינטתי
ריפוד סינטתי

 

 
 

הוראות למשתמשים בריפוד המיוחד לגבס פלסטי עמיד במים:
השימוש של הריפוד Ever Fresh ביחד עם גבס פלסטי סינטטי שומר
היטב על העור יבש ונקי. הריפוד המיוחד הזה הוא תמיד אוורירי ונעים למגע עם העור והתועלת מכך
היא דחיית המים. גם אחרי מקלחת או רחצה, המים מתנקזים באופן חופשי, מהר ומאפשר אידוי זעה.
הריפוד המיוחד Ever Fresh משאיר את העור יבש, רענן ומותיר הרגשה נעימה. זמן הייבוש הממוצע אחרי 
רחצה הוא שעה וחצי עד שעתיים.

סד גבס פלסטי לזמן קצר (splint-polyester-fiberglass)
 
סד גבס פלסטי
סד גבס פלסטי
סד גבס פלסטי





סד גבס פלסטי
סד גבס פלסטי
סד גבס פלסטי


 
הגבס הרגיל הינו בשימוש מהמאה ה-19. הגבס עשוי מגלילים של תחבושות הספוגות בחומר גבס.
כשטובלים את תחבושת הגבס במים, היא מתרככת וניתן להשתמש בה ולעצב את צורת הגבס.
לאחר מספר דקות, הגבס מתקשה, תוך כדי יצירת חום.
הגבס מתייבש תחילה מבחוץ ואילו בחלק הפנימי התהליך איטי יותר (עד 24 שעות). לאחר
התקנת הגבס אין להכניסו למים (הגבס מתפרק במגע עם מיים) וזה לא מועיל.

 
גבס פלסטי קל קשיח
גבס פלסטי קל קשיח
גבס פלסטי קל קשיח

 עשוי מחומר סינטתי קשיח ומשקלו כ-30% מהגבס הרגיל.
הגבס לא נהרס ממגע עם מים, הוא מאפשר טבילה במים עם הריפוד האוורירי המיוחד.
 
 
גבס פלסטי קל חצי קשיח
גבס פלסטי קל חצי קשיח
גבס פלסטי קל חצי קשיח

עשוי משילוב של שניי חומרים סינטתיים.
חומר אחד רך, אוורירי, גמיש העוטף את כל האיבר המגובס, וחומר שני קשיח,
מקבע את האיזור הפגוע בלבד.
הגבס מותקן על גביי גרב סינטתית דקה ואוורירית, ישירות על האיבר המגובס ללא צמר גפן.

הנחיות כלליות למטופל עם גבס פלסטי (קל):
כיצד ניתן להתמודד עם המצב החדש? ייתכן ועצם הידיעה כי מיליוני אנשים בעולם מטופלים באמצעות גבס, מידי יום, ומחלימים, תביא
לך מעט נחמה. ואולי עצם הידיעה כי הטיפול הרפואי באמצעות גבס הינו יעיל ביותר ואורך פרק זמן לא ממושך מדי, תסייע לך לראות
את הטיפול בגבס כסוג של התנסות. במטרה להקל עליך, הכנו חוברת
זו, אשר תסייע לך להכיר ולהבין טוב יותר את מהות הגבס ואופן
הטיפול בו, במטרה לסייע לך להגיע במהרה לבריאות שלמה.
איך לשמור על כוח שרירים וטווחי התנועה:

 

ביממה הראשונה, יש להקפיד על הגבהת האיבר הפגוע מעל גובה
החזה, זאת במטרה להפחית את תחושת הנפיחות והלחץ.

 

 

לאחר מכן, מומלץ לבצע מספר תרגילים לפחות 6 פעמים ביום ולמשך
10 חזרות לפחות, במטרה לשמור על כוח השרירים, לשפר את זרימת
הדם ולסייע בתהליך הריפוי.

 

תרגילים לגפיים עליונות:

 

בעת שכיבה, מומלץ להרים את היד המגובסת באמצעות כרית.
בעת ישיבה או עמידה, מומלץ לתמוך את היד באמצעות מתלה,
העובר מאחורי הגב, בכדי למנוע לחץ על הצוואר.

 

 

להלן מספר תרגילים מומלצים:
תרגיל 1: הנעת האצבעות תוך הקפדה על סגירה ופתיחה מלאה של האצבעות.

 

תרגיל 2: הפעלת המרפקים של היד שאינם נתונים בגבס (כתף, מרפק ומפרקי האצבעות).

תרגיל 3: הרמת הזרועה המגובסת למעלה בעזרת היד השנייה.

יש להקפיד על ביצוע התרגיל בטווחי תנועה מלאים ובאיטיות.

תרגילים לגפיים תחתונות:

 

בעת שכיבה, מומלץ להרים את הרגל, באמצעות הגבהת המזרון 
(ולא הרגל עצמה).
תרגיל 1: כשהרגל מורמת על שמיכה, רצוי להניע את הבהונות בטווחי תנועה מלאים ובאיטיות. בנוסף, יש להרים את הרגל ישר, להחזיקה
באוויר כשלוש שניות ולהורידה באיטיות. מומלץ לחזור על פעולה
זו מספר פעמים ביום. תרגיל זה ניתן לביצוע גם בשכיבה
על הבטן.

 

תרגיל 2: אם הגבס קצר (עד הברך): יש לכופף וליישר את הברך באיטיות, הן בישיבה והן בשכיבה על הבטן.