עברית English

אורתופדיה

זהו זה,ניפרדים מהגבס רגיל הקשה כבד ומציק של 200 שנה. היום עושים רק גבס קל פלסטיק ואושר לרחצה ,נוח ופשוט. מוזמנים לOrthocare.
טיפול אורטופדיה - זה אנחנו.
כיום קיימים בשוק מספר סוגים של גבס סינטטי. 
בשורה חדשה למגובסים: COMBI CAST. 
גבס קל וגמיש שפותח ע"י חברת 3M העולמית המאפשר הסרה קלה ונוחה בעזרת מספריים ללא תלות ברופא לאחר הריפוי. הגבס בנוי משילוב של שני חומרים סינתטיים: האחד הוא חומר רך, אוורירי וגמיש העוטף את כל האיבר המגובס, והשני, חומר קשיח המקבע את האיזור הפגוע בלבד. לגבס חומר פנימי אוורירי המונע סופח מים וניתן להתקלח עמו בכפוף להנחיות המגבס (טכנאי אורתופדי או רופא). COMBI CAST ניתן לרכישה או להחלפה במכון האורתופדי שלנו.
באופן כללי מדובר על גבס סינטטי "קשה" לעומת גבס סינטטי "רך" (בעל גמישות שאינה פוגעת בקיבוע השבר). לעתים משתמשים בשילוב של שני הסוגים בהתאם לצורך הרפואי.
גבס המשווק כ"גבס הקסם", שניתן להתקנה גם על-ידי מי שאינו רופא מומחה, טכנאי אורטופדי או גבסן מקצועי, הוא גבס קשיח מאוד, מגושם, ואינו מזרז את הריפוי, כפי שיש הנוטים לחשוב לפי שמו.
יתרה מכך, הוא אינו מאפשר תיקון כפי שנדרש לעתים, ויש צורך להסירו באופן מלא ולהתקינו מחדש.
בניגוד לגבס הרך-גמיש (סופט) , אשר ניתן להסירו באמצעות מספריים מיוחדות, הגבס האחר מחייב, בגלל נוקשתו, שימוש במסור בלבד (חסרון אצל ילדים).
טיפול נכון בגבס ימנע התפתחות סיבוכים ויביא לריפוי מוצלח של השברים, נקעים והגידים. למרות שהקיבוע בגבס הינה שיטה עתיקת יומין, בעת טיפול בשברים, היא מאפשרת ברוב המקרים ריפוי מוצלח, תוך ביצוע המשך פעילות ותפקוד יום-יומי, ללא סבל ניכר.
 
מוצרים מובילים:
 
גבס קל גמיש (soft-cast) 
גבס פלסטי קל חצי קשיח
גבס פלסטי קל חצי קשיח
גבס פלסטי קל חצי קשיח

עשוי משילוב של שניי חומרים סינטתיים.
חומר אחד רך, אוורירי, גמיש העוטף את כל האיבר המגובס, וחומר שני קשיח,
מקבע את האיזור הפגוע בלבד.
הגבס מותקן על גביי גרב סינטתית דקה ואוורירית, ישירות על האיבר המגובס ללא צמר גפן.
 
 
גבס פלסטי קל קשיח
גבס פלסטי קל קשיח
גבס פלסטי קל קשיח

 עשוי מחומר סינטתי קשיח ומשקלו כ-30% מהגבס הרגיל.
הגבס לא נהרס ממגע עם מים, הוא מאפשר טבילה במים עם הריפוד האוורירי המיוחד.


סד גבס קל (פלסטי) לזמן קצר
 (splint-polyester-fiberglass) 
סד גבס פלסטי
סד גבס פלסטי
סד גבס פלסטי





סד גבס פלסטי
סד גבס פלסטי
סד גבס פלסטי



מטרת הטיפול בגבס:
מניעת תזוזה בעצמות שבורות, עד לריפוי
ייצוב מפרקים
קיבוע ומנוחה לאחר ניתוחים מסויימים
טיפול בפגיעות ברצועות של המפרקים


ריפוד סינטתי שמאפשר הרטבה (רחצה,ספורט ימי...) (fresh undercast padding) 
ריפוד סינטתי
ריפוד סינטתי
ריפוד סינטתי

הוראות למשתמשים בריפוד המיוחד לגבס פלסטי עמיד במים:
השימוש של הריפוד Ever Fresh ביחד עם גבס פלסטי סינטטי שומר
היטב על העור יבש ונקי. הריפוד המיוחד הזה הוא תמיד אוורירי ונעים למגע עם העור והתועלת מכך
היא דחיית המים. גם אחרי מקלחת או רחצה, המים מתנקזים באופן חופשי, מהר ומאפשר אידוי זעה.
הריפוד המיוחד Ever Fresh משאיר את העור יבש, רענן ומותיר הרגשה נעימה. זמן הייבוש הממוצע אחרי 
רחצה הוא שעה וחצי עד שעתיים.

הגבס הרגיל הינו בשימוש מהמאה ה-19. הגבס עשוי מגלילים של תחבושות הספוגות בחומר גבס.
כשטובלים את תחבושת הגבס במים, היא מתרככת וניתן להשתמש בה ולעצב את צורת הגבס.
לאחר מספר דקות, הגבס מתקשה, תוך כדי יצירת חום.
הגבס מתייבש תחילה מבחוץ ואילו בחלק הפנימי התהליך איטי יותר (עד 24 שעות). לאחר
התקנת הגבס אין להכניסו למים (הגבס מתפרק במגע עם מיים) וזה לא מועיל.

 
סרטונים עם גבס קל (פלסטי) מאושר לרחצה: 
       
     






 

הנחיות כלליות למטופל עם גבס קל  (פלסטי):
לאחר החלפת הגבס לגבס קל ביד יש להימנע ממגע עם כל דבר היכול לשנות את צורתו של הגבס במשך 3 שעות. לדוגמה, אין להניח את היד המגובסת על דבר מה קשיח כמו שולחן וכדומה, שכן ביכולתם של דברים קשיחים לשנות את צורת הגבס. ניתן להניח את היד על משטח רך, כגון כרית. 
לגבי מגע של הגבס עם מים, ניתן להתרחץ או להיכנס עמו למים לאחר כ3-4 שעות. לאחר מקלחת יש לשטוף את הגף (יד או רגל) המגובס באמצעות מים נטולי סבון או שמפו ולנער עד שהמים יפסיקו לזרום מתוך הגבס.
לאחר שהגבס הקל בא לידי מגע עם מי ים או בריכה יש לרחצו לאחר מכן במים נקיים (כאמור, נטולי סבון או שמפו) ולנערו עד שזרימת המים שנותרו בתוכו תחדל. כמו כן, אין לייבש את הגבס באופן מלאכותי באמצעות מכשירים. 
ריפוד הגבס מתייבש באופן עצמאי בשל טמפרטורת הגוף – נא לא להשתמש בכל מכשיר שמטרתו לחמם על מנת לייבש את הגבס באופן מלאכותי.
על מנת למנוע נפיחות באצבעות (במקרה של יד מגובסת) יש להפעילן – כלומר, מדי זמן מה לפתוח ולסגור את כף היד.
על מנת למנוע נפיחות, כאב או לחץ בגפיים יש להרים את היד או את הרגל ל5-10 דקות.

תרגילים לגפיים עליונות:

 בעת שכיבה, מומלץ להרים את היד המגובסת באמצעות כרית.

בעת ישיבה או עמידה, מומלץ לתמוך את היד באמצעות מתלה,

העובר מאחורי הגב, בכדי למנוע לחץ על הצוואר.

להלן מספר תרגילים מומלצים:
תרגיל 1: הנעת האצבעות תוך הקפדה על סגירה ופתיחה מלאה של האצבעות.

 תרגיל 2: הפעלת המרפקים של היד שאינם נתונים בגבס (כתף, מרפק ומפרקי האצבעות).

תרגיל 3: הרמת הזרועה המגובסת למעלה בעזרת היד השנייה.

יש להקפיד על ביצוע התרגיל בטווחי תנועה מלאים ובאיטיות.

תרגילים לגפיים תחתונות:

בעת שכיבה, מומלץ להרים את הרגל, באמצעות הגבהת המזרון 

(ולא הרגל עצמה).
תרגיל 1: כשהרגל מורמת על שמיכה, רצוי להניע את הבהונות בטווחי תנועה מלאים ובאיטיות. בנוסף, יש להרים את הרגל ישר, להחזיקה
באוויר כשלוש שניות ולהורידה באיטיות. מומלץ לחזור על פעולה
זו מספר פעמים ביום. תרגיל זה ניתן לביצוע גם בשכיבה
על הבטן.

 תרגיל 2: אם הגבס קצר (עד הברך): יש לכופף וליישר את הברך באיטיות, הן בישיבה והן בשכיבה על הבטן.